Pages

Wednesday, May 7, 2008

Aqif Levo Luzia 4

Aku melangkah perlahan ke katilku.Aku menepuk-nepuk tilamku.Bubye tilam!!Kau da banyak berjasa kat aku.Aku melihat roomate2ku.Tak ramai yang tinggal.Cuma dalam dua tiga orang je.Yang lain semuanya dah balik.Masing-masing sibuk mengemas pakaian.Ada yang sampai berkotak-kotak.
Aku melihat barang2ku pula.Hanya sebuah beg garfield.Barang-barangku yang lain aku simpan kat dalam stor asrama.Suatu hari nanti aku akan ambilnya.Orang lain semuanya diambil oleh keluarga mereka.Aku??Naik bas jela nampaknyer...
Inilah kisahnya hidup seorang anak yatim piatu.Aku dah biasa.Ada saudara mara pun tak de faedahnya.Masa ibu dan ayahku meninggal dunia,masing-masing berebut nak jaga aku.Aku yang ketika itu baru berumur 15 tahun pun main ikut je.Yelah,tme tu aku baru sedar yang aku tak de family melainkan mak Ngahku.Dia jelah yang aku rapat walaupun dia tak suka dengan family aku.
Bila dah besar panjang macam ni,barulah aku sedar.Rupa-rupanya diorang semua hanya nak menumpang harta ibu dan ayahku.Akhirnya,aku pulak yang dijadikan hamba dalam rumah tu.Huhuhu...Apa nak buat...Nasib badan..
Aku memalingkan wajahku ke arah kotak tadi.Kalau aku bukak kat rumah,alamtnye x lama la riwayat hidup barang dalam kotak ni.So,lebih baik aku bukak kat sini.
Perlahan-lahan aku menguraikan ikatan rebennya.Aku membuka kotak tersebut perlahan-lahan.Kelihatan seutas rantai silver bersama dengan sepucuk surat.Aku menarik keluar rantai tersebut.
Aku perhatikan lama buah rantai tersebut.Unik.Ianya gabungan dua hati.Tapi,aku hanya dapat separuh dari hati itu.Mesti separuh lagi kat ‘dia’.Jiwang betul mamat ni!!
Aku meletakkan kembali ke tempat asal.Aku mencapai surat tu pula.Aku pandang kiri kanan.Takut terkantoi dapat surat cinta.Mesti diorang kakan ketawakan aku.Selalunya aku dapat surat dari pompuan.Jarang dari lelaki.Mungkin perwatakanku seperti lelaki kot.

Kasih..
Kenanganku..
Ingatkan saat2 dulu.
Kasih..
Apakah dirimu
Merasakan semua itu..
Kemana pun langkahku pergi
Ku masih melihat bayanganmu cintaku
Dan ke manapun arah angin ku berlari
Hati ini masih kau miliki…

Lelaki ini yang selalu mencintaimu..
Selalu…
Tanpa ragu..
Lelaki ini yang selalu memuja..
Hanya dirimu..
Yang bertakhta dalam sanubariku..
Sanubariku…
Aku yg mencinta kamu.
Hanya dirimu..
Karena cintaku..
Tak berbatas waktu..
Kerana cintaku..
Tak mengenal jenuh hatimu…

P/s: Walau apa pun yang terjadi
Saya akan tetap menunggu awak
ADELFA ZULIA.
Dan saya amat berharap penantian saya ini bukanlah satu
Yang sia-sia..
Dan saya amat sangat berharap,bila masa itu tiba(time tu umur awk 25),
Awak,
Akan mengatakan ‘YA’ sebagai suri hidup saya.
Awak tak perlu cari saya,
tapi,masa yang akan mendekatkan jarak antara kita.
Balaja sungguh2 taw!!..Chaiyo’2!!..
(tak payah berangan nak cari pakwe!!balaja je..Saya ada ni..tunggu awk!!)
Luv u,
Aqif Levo Luzia

“Aduhai mamat ni,”.Aku bantai ketawa seusai baca surat cintan itu. Ayat..power siot!!hahahaha....
“Zuli!!Awat??,”tegur Mira,roomate aku.Aku hanya menggeleng.Tak mampu nak bercakap.Kelakar sangat.Macam manalah lelaki ni boleh feeling kat aku.tak ada ciri2 wanita mithali langsung.Hahaha...
“Weh,ko baca pa tu?,”soal Mira ingin tahu.Aik,minah ni tak balik2 lagi ke?.
“Tak de papelah,”balasku dengan sisa tawaku.Aku melipat surat tu kembali dan memasukkan semula ke dalam kotak.Mira hanya menjungkitkan bahu.Bagus budak ni!!Dia tak suka menyibuk..Hehehe..

Bersambung...

No comments: