Pages

Wednesday, May 7, 2008

Aqif Levo Luzia 3

“Weh,ni ayam aku la!!,”tekanku perlahan apabila Afiq cuba mengambil ayamku.
“Eleh,kedekut betullah minah ni!!Bukan luak pun,”balas Afiq.Dengan selamba dia mengambil ayam di tanganku lalu menyuap ke dalam mulutnya.Eeeeee,geramnyer!!!!Aku menjelingnya tajam.
“Ish,korang ni!!Gaduh je.Karang ada jugak kawan kite yang kawen kan,”ujar Ameer selamba.Banyak cantik mulut budak-budak ni!!Ada jugak yang nak kena cili ni.
“Sapa yang nak kawen?,”soal Afiq macam orang bodoh.
“Kaulah dengan Zuli!!,”balas Reen dan Dina serentak.
Purrrr...tersembur ayam aku!!
“Kalau ye pun terkejut,tak payahlah sampai menyembur aku Zuli,”ujar Dina sambil mengelap tangannya yang terkena serpihan ayam aku.Hah,tula..sapa suruh buat berita tak berasa tu..Padan muke!!
“Hah,korang tangoklah tu.Macam ni nak jadikan bini aku?Cian aku.Alamatnya aku kena pakai topeng la kalau keluar ngan Zuli nie,”ejek Afiq.Aku menendang kakinya kuat di bawah meja.
“Aduh!!”.Aku tersenyum sinis ke arah Afiq.
“Hah,gaduh lagi!!”balas Ameer.Petang tu kami berlima makan dengan seronok.Macam-macam perkara yang kami bualkan.Sampai tak sedar hari beransur gelap.
“Korang,dah nak dekat maghrib ni.Balik jom!!,”ajakku.Afiq mengerling ke arah jam tangannya.
“Woi,jom!!”ajaknya pula.Kalau si Ameer tu aku x kesah sangat.Dia orang kaya.Tak payah tidur asrama pun tak pe.Rumahnya dekat area KL je.Lainlah kalu kami berempat ni.Si Afiq duduk kat utara sana,Kedah.Reen pulak duduk kat Pahang.Dina duduk kat Johor.Aku pulak duduk kat Negeri Sembilan.Jam 6 petang kami melangkah keluar dari KFC dan dihantar oleh driver Ameer.Tepat pukul 6.30 petang kami tiba di belakang blok asrama lelaki.
“Meer,ko tido asrama ke malam ni?,”soalku perlahan ketika kami menyusuri ladang kelapa sawit sebelum tiba dibelakang asrama.
“Yup,lagi pun malam ni last day kita semua kat asrama kan..”balasnya.Aku mengangguk.Perlahan-lahan kami menyusup ke dalam asrama.Fuh,selamat!!

*************************************************************************************

Keesokan harinya..
“Fiq,aku ada hal jap nak jumpa kau ni,”sapaku pabila melihat Afiq berkejar ke sana ke mari.Biasala last day.Mestila nak uruskan ape yang patut.Lagi-lagi dia ni budak Sukan.Banyakla harta benda yang nak dikautnya.
Afiq hanya mengangguk lalu melangkah pergi meninggalkanku.
“Adelfa Zulia!!,”Aku menoleh ke belakang.Terkejut aku!!First time dia panggil nama penuh aku.Aku mengangkat kening.Dia tersenyum.Aduh,hampir luruh jantung aku!Weh,Zulia!!Dah lupa dengan Cikgu Shah???Ah lantaklah Cikgu Shah.Kalu aku luahkan perasaan kat dia,belum tentu dia balas.Almaklumlah...Aku ni anak murid je..hehehe..Bukannya aku tak pernah nampak dia senyumTapi,aku rasa lain sikit dengan senyuman dia kali ni.
“Aku jumpa kau lepas pukul 12.30 kat post warden.Jangan lupa!!,”tekannya sambil tersenyum lagi dan lagi.Aduh,aku sudah jatuh cinta ke??Zulia!!!Dia kawan ko la...
“Beres!!!,”balasku lalu melangkah pergi meninggalkannya.

************************************************************************************

Aku membelek-belek bungkusan yang berbalut kemas itu.Satu perasaan halus terbit dari dalam diriku.Cemburu.Eh,takkanlah..Buat apa aku nak cemburu.Alaa,biasala..Afiq tu anak kacukan.Handsome.Apa nak heran.Huh!!Karut..karut...
“Zulia!!,”panggil Afiq dari post warden.Aku melangkah selamba ke arahnya.
“Hah,ni dia!!Ada sorang budak pompuan.Namanya Mia Idora.Budak kelas 5 SainsA.Alaa,yang comel-comel tu.Pakai tudung,sopan,manis je dan yang sewaktu dengannya.”Aku menghulurkan bungkusan tersebut kepada Afiq.
“Kalau ye pun,x payahlah sampai detail sangat macam tu.”balasnya sambil menyambut huluranku.
“Bila dia bagi kau?,”soalnya lagi sambil membelek-belek kotak tersebut.
“Sbelum kite exam.Dia suruh aku bagi kau pas last paper.Tapi aku tak sengaja terpekasamkan benda ni.”Aku tersenyum sumbing.Hehehe...
“Aku taw.Kolah posmen yang paaaaling lambat pos barang alias posmen lembab,”
“perli nampak.Woit,kira beruntung aku nak poskan!!Kalau aku buat harta sendiri lagi ko parah!!Aku debik kang!!,”
Bukk!!
“Sakitlah setan!!,”
“ Sakit sayang??Ops,sorry...I tak sengaja..”Suke suki je kata aku posmen lembab.Hah,rasakan penangan tumbukan aku yang hebat ni!!Aku terus melangkah meninggalkannya pergi.
“Zuli!!Kejap rr..Aku ada benda yang nak bagi kat kau ni!!,”laungnya dari post warden.Ish,buat malu betullah dia ni.Ade ke teriak kat tengah-tengah bangunan macam tu je?Dengan pantas aku menuju ke arahnya.
“Kau ni kan!!!Kalau tak buat announcement tak sah!!,”
“Tak sah aper?”
“Hah,apa yang kau nak bagi kat aku?,”soalku pantas.Dia menghulurkan sebuah kotak yang sederhana besar kepadaku.Aku memandangnya pelik.
“Dari sapa?”soalku sambil meyambutnya.
“guess who?,”.Main teka-teki pulak budak ni.Aku hanya menjungkitkan bahu.
“Someone yang minat kat ko.Aku pun pelikla.Kau yang macam ni pun da orang minat?Pelik...pelik...”
“Ape?Ko pikir aku x da peminat??Ko ingat ko sorang jela yang ada peminat??Perasan!!Apa yang peliknyer dengan aku ni?”Afiq memandangku dari atas ke bawah.Kemudian ke atas balik.
“Pekehal??Nak kena debik lagi ker?,”tekanku..
“Yelah..ko ni..Erm,macam...kau taw kan tomboy..”
“Woi,watch out ur mouth!!,”bidasku.
“Kau jugak yang suruh aku cakap ape yang pelik.Bila aku cakap,kau tak nak terima pulak.Hah,kotak tu bukak bila da sampai kat rumah!,”balas Afiq sebelum meninggalkanku.

Bersambung....

No comments: